Wat valt er onder de garantie van je koffer?

 

Gaat het niet over een beschadiging van de koffer, maar over een constructiefout, dan praten we over de wettelijke fabrieksgarantie. Deze garantie houdt in dat bepaalde functies van een product bij aanschaf goed moeten werken. Een voorbeeld van zo'n functie is een goed werkend slot of flexibele Spinner-wielen. De schade die veroorzaakt wordt door verkeerd gebruik wordt niet gedekt door de fabrieksgarantie. Zo kan het zijn dat je de ritsen van je koffer niet volledig geopend hebt waardoor de tanden van de ritsen afbreken. Dit valt niet onder de garantie, maar fabricagefouten aan de rits uiteraard wel. In dit laatste geval is de leverancier aansprakelijk voor de kosten van de reparatie. Neem dan even contact op met onze Klantenservice.
 

Schade tijdens transport

De schade die tijdens je reis wordt aangericht, valt niet onder de garantie van koffers. Denk hierbij aan schade die wordt veroorzaakt wanneer je koffer op een onzorgvuldige manier op de bagageband wordt gegooid. Hierdoor zijn je wielen afgebroken of werken andere functies van de koffer misschien minder goed. De vliegmaatschappij is hier aansprakelijk voor. Of in het geval van een busreis de reisorganisatie. In sommige situaties dekt je reisverzekering deze schade ook. In het stappenplan hieronder lees je wat je moet doen om ervoor te zorgen dat de betreffende vliegmaatschappij of reisorganisatie aansprakelijk gesteld wordt voor de kosten van je kapotte koffer.